Postępowania doktorskie na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Szczegółowe informacje dot. obron publicznych (streszczenia, recenzje, ogłoszenia)
Zasady w postępowaniach doktorskich otwieranych od 01.10.2019 r.
Dokumenty na posiedzenie Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu składa się na 2 tygodnie przed posiedzeniem Rady.
Kolejność procedur w postępowaniu doktorskim wg nowej Uchwały Senatu UMK:
I. Weryfikacja 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji – Rozdział 2 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
- Wniosek o weryfikację 8PRK (534 KB) – wniosek wraz z zał. składa się w Dziekanacie WNoZ pok. 16.
- Do wniosku dołącza się:
- życiorys zawodowy z wykazem osiągnięć naukowych,
- wykaz publikacji i doniesień konferencyjnych,
- dokumenty poświadczające osiągnięcie efektów uczenia się dla klasyfikacji na poziomie 8 PRK, w tym w szczególności: dyplomy ukończenia studiów, studiów podyplomowych, dokumenty poświadczające realizację programu studiów doktoranckich*,
- dokumenty poświadczające znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie co najmniej B2, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów*,
- Do wniosku dołącza się:
* Dokumenty mogą być przedłożone w formie:
- certyfikatu/zaświadczenia,
- dyplomu ukończenia studiów z suplementem do dyplomu,
- innego dokumentu, który wg kandydata pozwala ocenić jego wiedzę, umiejętności i kompetencje nabyte poza systemem studiów.
II. Wyznaczenie promotora/ów – Rozdział 3 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
-
- Wniosek o wyznaczenie promotora/ów (491 KB) – wniosek wraz z zał. składa się w Dziekanacie WNoZ pok. 16.
- Zgoda kandydata na promotora (15 KB)
- Oświadczenie kandydata na promotora (348 KB)
III. Wszczęcie postępowania – Rozdział 3 Uchw. nr 38 Senatu UMK z dnia 26.09.2023 r.
-
- Dokumenty do wszczęcia postępowania:
- Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w dyscyplinie nauki medyczne – wniosek wraz z zał. składa się w Dziekanacie WNoZ pok. 16. (Wniosek o wszczęcie postępowania) (499 KB);
- Dokument poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego;
- Dokument poświadczające uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK;
- Dokument poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego, innego niż język ojczysty, potwierdzony certyfikatem lub dyplomem ukończenia studiów, poświadczający znajomość tego języka na poziomie biegłości językowej co najmniej B2;
- Posiadany dorobek w postaci co najmniej (aktualny wykaz publikacji wraz z wybranymi wydrukami publikacji):
- 1 artykułu naukowego opublikowanego w czasopiśmie naukowym lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowej, które w roku opublikowania artykułu w ostatecznej formie były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, lub
- 1 monografii naukowej wydanej przez wydawnictwo, które w roku opublikowania monografii w ostatecznej formie było ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy, albo rozdział w takiej monografii.
- Rozprawę doktorską przygotowaną zgodnie z wymogami redakcyjnymi (14 KB) obowiązującymi na WNoZ wraz z:
- pozytywną opinią promotora lub promotorów oraz promotora pomocniczego w wersji papierowej i elektronicznej z oceną, czy rozprawa spełnia wymogi określone w § 17 i § 18 UCHWAŁY Nr 38 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 września 2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu;
- streszczeniem w języku polskim i języku angielskim – osobne pliki (płyta CD 1 szt.);
- W przypadku, gdy powyższy dorobek stanowi publikacja wieloautorska, kandydat dokonuje merytorycznego opisu swojego udziału w publikacji – składa oświadczenie (Oświadczenie o współautorstwie)(346 KB)
- Weryfikacji przedłożonego dorobku dokonuje rada dyscypliny naukowej, biorąc pod uwagę udział kandydata oraz wykonany przez niego zakres pracy;
- W przypadku, gdy rozprawę doktorską stanowi cykl publikacji kandydat przedkłada oświadczenie określające merytoryczny opis swojego udziału w publikacji oraz oświadczenia wszystkich jej współautorów określające indywidualny merytoryczny (nie procentowy) wkład każdego z nich w jej powstanie. Kandydat jest zwolniony z obowiązku przedłożenia oświadczenia w przypadku śmierci współautora, uznania go za zmarłego, jego trwałego uszczerbku na zdrowiu lub wystąpienia innych udokumentowanych i potwierdzonych przez promotora okoliczności uniemożliwiających uzyskanie wymaganego oświadczenia.
- Oświadczenia współautorów publikacji (jeżeli rozprawa doktorska jest cyklem publikacji);
- 5 egzemplarzy rozprawy doktorskiej w wersji papierowej i elektronicznej (płyta CD 5 szt. – max rozmiar 20 MB);
- Życiorys naukowy;
- Zaświadczenie o zatrudnieniu z kadr – pracownicy UMK;
- Jeżeli rozprawa doktorska jest pracą pisemną, sprawdza się ją z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego. Sprawdzenia dokonuje promotor, który przedkłada raport ze sprawdzenia wraz z opinią dotyczącą raportu.
Procedura sprawdzania pracy w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym – JEDNOLITY SYSTEM ANTYPLAGIATOWY
- Zgłoszenie do Dziekanatu WNoZ informacji przed planowanym złożeniem dokumentów do wszczęcia postępowania – tytuł, promotor. Doktoranci z zewnątrz otrzymają login i hasło.
- Rozprawa musi być w wersji pdf tekstowej – przy cyklu publikacji artykuły nie mogą być wstawione jako obrazy. Szczegółowe wymogi znajdują się w załączniku do Zarządzenia nr 65 z 2024 r. (patrz niżej). Praca wgrywana do JSA przez system APD musi być taka sama, jak potem przekazywana na płytach i w wersji drukowanej!!!
- Doktorant loguje się do systemu przez stronę apd.umk.pl i tam podpisuje oświadczenia, uzupełnia dane o rozprawie, i ją wgrywa.
- Następnie promotor loguje się przez stronę apd.umk.pl, uruchamia raport, drukuje raport skrócony i go podpisuje.
- Dokumenty do wszczęcia postępowania:
IV. Zasady wyróżniania rozpraw doktorskich:
- Uchwała nr 81 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19.05.2022 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania wyróżnień rozprawom doktorskim (204 KB)
- Uchwała nr 165 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24.10.2024 r. w sprawie zatwierdzenia zmian w załączniku nr 1 do Uchwały nr 81/2022 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu z dnia 19.05.2022 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania wyróżnień rozprawom doktorskim (314 KB)
Przepisy stosowane do postępowań doktorskich otwieranych od 01.10.2019 r.:
- Ustawa z 03.07.2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (1,54 MB)
- Ustawa z 20.07.2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (1,56 MB)
- Ustawa z 31.01.2019 r. o zmianie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (307 KB)
- Ustawa z 13.01.2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw (321 KB)
- Zarządzenia nr 65 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24.04.2024 r. w sprawie szczegółowych zasad składania, sprawdzania i udostępniania oraz archiwizowania rozpraw doktorskich (274 KB)
- Uchwała Senatu nr 38 z 26.09.2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika we Toruniu (357 KB)
- Załącznik nr 1 – Wniosek o przeprowadzenie weryfikacji efektów 8PRK (534 KB)
- Załącznik nr 2 – Zaświadczenie o spełnieniu wymagań 8PRK (318 KB)
- Załącznik nr 3 – Wniosek o wyznaczenie promotora/promotorów/promotora pomocniczego (491 KB)
- Załącznik nr 4 – Oświadczenie kandydata na promotora (348 KB)
- Załącznik nr 5 – Oświadczenie o współautorstwie (346 KB)
- Załącznik nr 6 – Wniosek o wszczęcie postępowania (499 KB)
- Uchwała Nr 29 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 23.04.2024 r. zmieniająca uchwałę Nr 38 Senatu UMK z dnia 26 wreśnia 2023 r. w sprawie postępowania o nadanie stopnia doktora na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (419 KB)
- Zarządzenie nr 49 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 11.04.2024 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania i pobierania odpłatności za przeprowadzenie postępowań o nadanie stopnia doktora lub stopnia doktora habilitowanego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (448 KB)
- Zarządzenie nr 76 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 23.05.2024 r. zmieniające zarządzenie nr 49 Rektora UMK z dnia 11.04.2024 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania i pobierania odpłatności za przeprowadzenie postępowań o nadanie stopnia doktora lub stopnia doktora habilitowanego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (422 KB)
- Załącznik nr 1 (kalkulacja) (346 KB)
- Załącznik nr 3 (wzór umowy) (285 KB)
- Uchwała nr 36 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 13.02.2020 r. w sprawie określenia zasad wyznaczania promotora lub promotorów w celu sprawowania opieki naukowej nad kandydatem do stopnia doktora (1,25 MB)
- Uchwała nr 229z/2020 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19.11.2020 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu nr 36/2020 z dnia 13.02.2020 r. w sprawie określenia zasad wyznaczania promotora lub promotorów w celu sprawowania opieki naukowej nad kandydatem do stopnia doktora (959 KB)
- Uchwała nr 43 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24.03.2022 r. w sprawie ustalenia formy i zakresu weryfikacji efektów uczenia się na poziomie 8 Polskiej ramy Kwalifikacji w postępowaniu o nadanie stopnia doktora oraz spełnienia wymagań, o których mowa w art. 186 ust. 1 pkt 3 lit. a i b Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce, w przypadku publikacji wieloautorskich (323 KB)
- Załącznik nr 1 do Uchwały nr 43/2022 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu z dnia 24.03.2022 r. (321 KB)
- Załącznik nr 2 do Uchwały nr 43/2022 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu z dnia 24.03.2022 r. 2022 (55 KB)
- Załącznik nr 3 do Uchwały nr 43/2022 Rady Dyscypliny Nauki o Zdrowiu z dnia 24.03.2022 r.2022 (38 KB)
- EGZAMINY DOKTORSKIE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- SYNABA